Television Time håller koll på dina tv-serier

Det finns massor av appar för att hålla reda på dina tv-serier och nyligen började jag använda Television Time av Maximilian Litteral.

Television Time banner

Jag kollar inte så mycket på tv-serier men de som jag följer vill jag ha koll på. Jag vill veta hur många avsnitt jag sätt, hur många som är kvar och om det kommer ytterligare säsonger. Jag har testat många olika appar för att hitta den som passar mig bäst, det känns som jag lagt mer tid på att testa appar för att hålla reda på mina serier än titta på dem.

Behov

Jag har en lista på serier som jag vill se och det är sällan jag lägger till något nytt. Efter min recension av ShowTrack har jag fortsatt att använda appen. Men mitt intryck av att den är lite för krånglig kvarstår dock och jag använder den mest till att läsa om serier. Det jag har saknat är en app som ger en bra översikt, synkar mellan iPhone och iPad och där jag snabbt kan markera avsnitt jag sätt. Kan Television Time fylla denna lucka för mig?

Television Time Apple Watch

Funktioner

Television Time är redo för iOS 9 med Split-View, Slide Over och sökning i Spotlight. Det finns även support för Apple Watch där du kan se kommande avsnitt. Du kan ställa in vilken tidszon du befinner dig i för att få en mer korrekt tid eller påminnelse när ett avsnitt sänds. Tyvärr är detta bara fokuserat på USA och det går inte att välja svensk tidszon. För mig är det inget stort problem eftersom jag inte följer serier på TV. I notiscenter kan du se vilka av dina serier som sänds idag. Synkronisering sker via Trakt.tv eller iCloud. Avsnitten går enkelt att dela via delningsarket i iOS.

Utseende

Appen är smart uppbyggd med olika sektioner längst ner. Där kan du få en översikt på alla dina serier, se vilket avsnitt som kommer näst, upptäcka nya serier, se statistik och göra inställningar. Serierna har en bild som bakgrund och ger relevant information beroende av vilken sektion du är i. En riktigt smart funktion är att den känner igen ansikten i bilder och komponerar bakgrunder med ansiktet i fokus, vilket ger en snyggare överblick.

Television Time utseende

Television Time är en stabil och bra gjord app som har precis rätt avvägningar och det gör den till en självklar app för mig. Det går snabbt att markera avsnitt samtidigt som den ger en bra överblick. Att appen finns både till iPhone och iPad är också bra. Tyvärr känns appen på iPad som man bara skalat upp iPhone-versionen. Men det är inget hinder för mig att använda appen som fortfarande är i en tidig version. Television Time har blivit mitt förstaval för att hålla ordning på mina tv-serier och rekommenderas varmt.

Television Time är en universal-app som finns att hämta på App Store [30 kr]