Starta musik från notiscenter med Music Launcher

Cromulentlabs hamnade i blåsväder med sin förra app launcher och blev tvungna att plocka ner den från App Store. Nu är dem tillbaka med Music Launcher som ger dig tillgång till din musik från notiscenter

Music Launcher

Launcher var en av de första apparna som kom ut till iOS 8 och fick också statuera exempel för kommande appar med vad som var tillåtet i notiscenter. Detta genom att Apple krävde att appen skulle sluta säljas eftersom den använde notiscenter på ett olämpligt sätt, något jag skrivit om tidigare. Nu gör de ett nytt försök i sin app Music Launcher som precis som namnet avslöjar, låter dig starta musik från notiscenter. När du laddat ner appen och startar den första gången sätter den upp dina första launchers. Du kan sedan lägga till, ta bort och flytta dem så det blir precis som du vill. Du kan lägga till en spellista, låt eller ett album. När du är nöjd kommer du åt dina launchers genom att aktivera widgeten i notiscenter och knacka på det du vill spela. För 15 kr kan du låsa pro-funktioner som i nuläget ger fler rader att placera launchers på, men redan i nästa version (som är hos Apple för godkännade) får du möjlighet att styra musiken i widgeten. Och de jobbar redan på version 1.2 som kommer ha stöd för musik i iTunes Match.

Jag tillhör den utdöende skara människor som fortfarande använder iTunes för musik och inte har hoppat på någon streamingtjänst. För mig är detta guld och jag ser mig själv använda widgeten flitigt. En riktigt bra app som är slipad redan i version 1.0. Music Launcher är en universell app som är gratis med köp inuti appen.