Skip to content

Panic Blog » the 2015 Panic Report »

Panic sammanfattar året med statistik om sina olika appar. De ligger bakom stora och välkända appar som Transmit, Coda och Status Board men trots detta har de svårt att tjäna pengar på iOS.

I brought this up last year and we still haven’t licked it. We had a change of heart — well, an experimental change of heart — and reduced the price of our iOS apps in 2015 to normalize them at $9.99 or less, thinking that was the upper limit and/or sweet spot for iOS app pricing. But it didn’t have a meaningful impact on sales.

De menar att priset inte har någon större betydelse utan att det inte finns intresse för deras typ av appar. De funderar därför på att höja priserna igen. Det har också gjort att de nu bordlägger en app som var nästan klar.

One of our interesting app experiments — an app to share and discover music — was 95% done, had a beautiful interface and some interesting ideas, plus a complete server-side component… then got shelved. It wasn’t an easy decision. It was mostly worries about revenue — it doesn’t seem possible that you can charge money for a social app in 2016, since mass adoption is critical.

Comments are closed.